Ostatnie Wpisy

Dieta zone

Autor: fitnessclub | Kategorie:
Tagi: life, diet, dietetyka, diety, fitness, health, odchudzanie, trening, women, zdrowie, ćwiczenia
18. sierpnia 2009 12:36:00

Twój codzienny jadłospis powinien być skomponowany z 11 tzw. cegiełek. Rozkładasz je tak, jak chcesz, na 5-6 posiłków. Na przykład na śniadanie zjadasz 3 cegiełki, na II śniadanie 2 cegiełki, na obiad 3 cegiełki, na przekąskę 1 cegiełkę i na kolację 2 cegiełki.
Każda cegiełka składa się z 1 porcji białka (1B), 1 porcji tłuszczu (1T) i 1 porcji węglowodanów (1W). Cegiełki komponujesz sama, według powyższej zasady, korzystając z gotowej tabeli.
W każdej kategorii (białka, tłuszcze, węglowodany) są dwie grupy produktów: bardziej i mniej zalecana. Jeśli chcesz chudnąć szybciej, wybieraj żywność z pierwszej grupy.Odstępy między posiłkami nie mogą przekroczyć 5 godz. Pory posiłków nie są określone, ale śniadanie zjedz najpóźniej w godzinę po przebudzeniu.

 

Więcej informacji znajdziesz na zone dieta.

Na nartach

Autor: fitnessclub | Kategorie:
Tagi: diet, dietetyka, diety, fitness, health, life, odchudzanie, trening , women, zdrowie, ćwiczenia
06. sierpnia 2009 15:57:00

Na płaskim terenie

• Posuwanie się do przodu, kijkami w powietrzu.
• Obrót o 180 stopni przestępowaniem, czyli przesuwaniem i dostawianiem nogi do nogi, w lewo lub prawo.
• Przenoszenie ciężaru ciała z jednej narty na drugą.
• Posuwanie się do przodu z naprzemienną pracą kijkami i z odbiciem się nogą. Kijek wbijamy pod kątem mniejszym od prostego. Pracujemy naprzemiennie – lewa noga, prawa ręka. Tyłów powinien być lekko pochylony do przodu.

Na małych nierównościach terenu

• Krok z równoczesną pracą rąk. Zjeżdżamy z niewielkiej pochyłości, wbijamy oba kijki równocześnie, odpychamy się, przyspieszając zjazd. Jest to tzw. bezkrok.
• Przy posuwaniu się pod górkę, ustawiamy jedną lub obie narty rozbieżnie – w „jodełkę” i pomagamy sobie kijkami.
• Przy jeździe z niewielkiej pochyłości zatrzymujemy się przestępowaniem z narty na nartę, kierując się pod górkę do zatrzymania lub do zmiany kierunku jazdy.
Przy takich elementarnych umiejętnościach narciarskich, można wyruszyć na spacer na biegówkach, ciesząc się zimą, słońcem i dobrym zdrowiem.

Dieta 1000 kalorii

Autor: fitnessclub | Kategorie: Odchudzanie
Tagi: life, diet, dietetyka, diety, fitness, health, odchudzanie, trening, women, zdrowie, ćwiczenia
07. lipca 2009 14:30:00

dieta 1000 kalorii jest najbardziej popularna  i najczęściej stosowana. Wynika to z faktu, iż przy stosowaniu tej diety można jeść niemalże wszystko. Jedynym ograniczeniem jest zmniejszenie ilości spożywanych kalorii do 1000 w ciągu dnia. W pierwszym tygodniu stosowania dyiety powinno się notować wszystkie zjedzone posiłki, przekąski, słodycze, napoje itp. Po ostatnim posiłku podliczamy  kalorie w nich zawarte, i na tej podstawie analizujemy menu i redukujemy spożywanie produktów, które zawierają najwięcej kalorii. Są to: słodycze, tłuste mięsa, sery żółte, wędliny oraz alkohole.
Tak jak w przypadku wszystkich diet zaleca się pić dużo wody niegazowanej. Należy również spożywać posiłki 5 razy dziennie. Poleca się optymalne rozłożenie kalorii:

  • śniadanie - 250 kalorii,
  • drugie śniadanie - 100 kalorii,
  • obiad - 350 kalorii,
  • podwieczorek - 100 kalorii,
  • kolacja - 200 kalorii.

Przy zastosowaniu diety 1000 kalorii można schudnąć około 1 kilograma tygodniowo. Najlepsze rezultaty jednak można osiągnąć, kiedy połączy się dietę z ćwiczeniami fizycznymi.

Osteoporoza a dieta

Autor: fitnessclub | Kategorie:
Tagi: life, diet, dietetyka, diety, fitness, health, odchudzanie, trening , women, zdrowie, ćwiczenia
27. marca 2009 15:04:00

Kości potrzebują dobrze zrównoważonej diety. Pożywienie powinno dostarczać minerałów i witamin oraz dużo wapnia. Ilość wapnia dostarczanego w jedzeniu w trakcie dojrzewania decyduje o maksymalnej gęstości kości osiąganej w wieku dorosłym. Najlepszym źródłem wapnia są mleko i produkty nabiałowe, takie jak ser i jogurt, a także nienabiałowe, np.zielone warzywa liściaste, fasola, ryby i suszone owoce. Aby przyswajać wapń, organizm potrzebuje również witaminy D. Głównym źródłem tej witaminy jest sam organizm, który wytwarza ją pod wpływem światła słonecznego padającego na skórę. Znajduje się ona również w jajkach, tłustych rybach i niektórych wzbogacanych płatkach śniadaniowych i margarynach. Na zdrowie kości wpływają również ćwiczenia. Kości tak samo jak mięśnie i inne części ciała, aby funkcjonować prawidłowo, muszą być używane. Potrzebują one regularnych ćwiczeń siłowych (z obciążeniem), które powodują napinanie i wzmocnienie mięśni, stymulując równocześnie odbudowę kości. Dobrymi ćwiczeniami wzmacniającymi kości są bieganie, skakanie, aerobik, tenis i energiczne chodzenie. Spróbuj co najmniej trzy razy na tydzień ćwiczyć minimum 20 minut. Ludzie mający osteoporozę powinni również wykonywać ćwiczenia rozciągające, żeby zapobiec dalszej utracie minerałów z kości, a także poprawić siłę, napięcie mięśniowe i równowagę, obniżając ryzyko upadku. Palenie wywiera destrukcyjny wpływ na kości kobiet i mężczyzn. Upośledza ono produkcję estrogenów, więc może przyspieszyć menopauzę u kobiet i wzmóc ryzyko złamań bioder w okresie pomenopauzalnym. Rzucenie palenia będzie korzystne dla kości, a także ogólnego zdrowia i sprawności fizycznej. Nadużywanie alkoholu zaburza obrót metaboliczny w kościach. Jeśli pija się alkohol, najlepiej by było to picie umiarkowane, tzn.nie więcej niż 2 drinki dziennie w przypadku mężczyzn i nie więcej niż 1 drink dziennie w przypadku kobiet (drink oznacza tu standardową porcję alkoholu równą 10 g czystego alkoholu etylowego). Diety bogate w białko i sól również przyczyniają się do utraty wapnia, więc ograniczenie ich spożycia będzie także wskazane.

Jeśli nie guz to robak

Autor: fitnessclub | Kategorie:
Tagi: life, diet, dietetyka, diety, fitness, health, odchudzanie, trening, women, zdrowie, ćwiczenia
23. listopada 2008 14:59:00

Jeżeli drętwieją Ci ręce i widzisz rozmazane obrazy sprawdź czy w Twoim mózgu nie zagościł.... robak. Poruszającego się robaka znaleziono w mózgu mieszkanki Arizony Rosemary Alvarez, u kobiety podejrzewano guza mózgu. Zdjęcia z tomografu komputerowego zaskoczyły lekarzy, bo zarejestrowany obiekt poruszał się. Na szczęście operacja usunięcia robaka powiodła się a kobietę wyleczono. Jaja robaka dostały się do jej organizmu drogą pokarmową, najprawdopodobniej zjadła niedogotowane lub surowe mięso.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Ksiega gości

Księga gości

Kategorie postow

niebiezkookablondi | emce | dagsam | winterfresh | moi | Mailing